مهندسي مكانيك خودرو
مهندسي مكانيك خودرو



 

سيستم LH-Jetronic:
تفاوت اساسي اين سيستم با سيستم
L-Jetronic در روش اندازه گيري هواي ورودي به موتور و نوع دبي سنجي آن است. در سيستم LH-Jetronic از يك سيم داغ الكتريكي براي اندازه گيري جرم هوا مصرفي موتور استفاده شده است. در اين سيستم يك واحد كنترل ديجيتالي وجود دارد كه نسبت سوخت به هوا را با توجه به بار و دور موتور تغيير    مي دهد و بهترين نسبت سوخت ويژه را با توجه به علائمي كه از اگزوز دريافت مي كند تهيه مي نمايد. واحد كنترل الكترنيكي با دريافت علائم از سنسورهاي مختلف، زمان باز بودن انژكتورها را با توجه به شرايط موجود تنظيم مي كند. در واحد كنترل يك ميكروكامپيوتر بكار رفته كه شامل حافظه برنامه ريزي شده بوده و مقادير مختلف را ضبط مي كند.


 مقایسه مدارال با ال اچ

 

اجزاء سيستم LH-Jetronic:
1. پمپ الكتريكي
2. فيلتر سوخت
3. رگلاتور تنظيم فشار سوخت
4. لوله هاي توزيع سوخت مشترك
5. سيستم سيم داغ الكتريكي
6. سنسور حرارت سنج موتور
7. سوپاپ هواي اضافي دور آرام
8. كليد رئوستاي دريچه گاز
9. سنسور لامبدا
10.
ECU
 

 

جرم سنج هوا از نوع سیم داغ: سیمی است از جنس پلاتین که قطر آن 70 میکرون است دمای سیم توسط یک مقاومت وابسته به دما ( سنسور جریان) ثبت می گردد ولتاژموثر بر سیم معیاری ابرای دبی جرمی هواست این جریان جرمی به وسیله مدارات الکتریکی به یک ولتاژمناسب برای ecu تبدیل می کند

جرم سنج هوا

 

جرم سنج هوا از نوع فیلم داغ: المنت الکتریکی به شکل یک مقاومت لایه ای از جنس پلاتین است دمای هیتر توسط یک مقاومت وابسته به دما ( سنسور جریان) ثبت می گردد ولتاژموثر بر هیتر معیاری ابرای دبی جرمی هواست این جریان جرمی به وسیله مدارات الکتریکی به یک ولتاژمناسب برای ecu تبدیل می کند


دبي سنج:
در اين سيستم دبي سنج از خاصيت گردابي هوا پيچشي استفاده كرده و امواج صوتي مافوق صوت ارسال مي دارد. مقدار فركانس ايجاد شده به مقدار هواي عبور كرده بستگي دارد. فركانس از يك اميتر پخش شده و در يك جذب كننده دريافت شده و تبديل به پالس الكتريكي شده و به واحد كنترل ارسال مي شود.
 

 


نوشته شده در تاريخ جمعه 13 آبان 1390برچسب:, توسط خشنود دولت |